Wprowadzenie w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym instrukcji kancelaryjnej
Wprowadzenie w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym instrukcji kancelaryjnej.
Dz.Urz.CBA.2012.47 z dnia 2012.12.27
Status: Akt obowiązujący
Wersja od: 23 lipca 2021r.
Wejście w życie:
1 stycznia 2013 r.
ZARZĄDZENIE Nr 36/12
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 27 grudnia 2012 r.
w sprawie wprowadzenia w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym instrukcji kancelaryjnej
Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. 2012 poz. 621, 627 i 664) zarządza się, co następuje:
- 1. Wprowadza się do użytku służbowego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym “Instrukcję Kancelaryjną”, stanowiącą załącznik do zarządzenia.
- 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Instrukcja kancelaryjna
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
- 1.
- Instrukcja kancelaryjna, zwana dalej “instrukcją”, określa organizację pracy kancelaryjnej w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej “CBA” oraz zasady i tryb postępowania z dokumentacją jawną od chwili jej wpływu do momentu przekazania akt do archiwum bądź od momentu jej wytworzenia do chwili przekazania pozostających w CBA egzemplarzy do archiwum.
- Określone w instrukcji tryb i zasady wykonywania czynności kancelaryjnych zapewniają jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów w CBA.
- Użyte w instrukcji określenia oznaczają:
1) akta – wszelkiego rodzaju dokumentację, w tym: pisaną, techniczną, kartograficzną, audiowizualną lub elektroniczną, stanowiącą utrwalony na nośnikach informacji wynik działania CBA, niezależnie od techniki wykonania i formy zewnętrznej tych nośników (np. maszynopis, rękopis, kserokopia, druk, odbitka światłoczuła, rysunek techniczny, mapa, fotografia, film, mikrofilm, nagrania dźwiękowe i wideofoniczne, dysk magnetyczny i optyczny, taśma magnetyczna);
2) akta sprawy – dokumentację dotyczącą określonej sprawy;
3) archiwum – archiwum wyodrębnione w strukturze organizacyjnej Departamentu Analiz CBA;
4) dziennik korespondencyjny – ewidencję przesyłek wpływających do CBA i wysyłanych prowadzoną w kancelarii ogólnej i w jednostkach organizacyjnych CBA w formie papierowj lub elektroniczej;
5) dziennik podawczy – ewidencję przesyłek wpływających bezpośrednio do CBA prowadzona przez funkcjonariuszy służby ochrony upoważnionych do odbioru korespondencji;
6) funkcjonariusz – funkcjonariusza lub pracownika CBA;
7) jednostka organizacyjna – jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie CBA;
8) kancelaria ogólna – zespół stanowisk lub stanowisko wykonujące obsługę pocztową w CBA;
9) komórka organizacyjna – wyodrębnioną w strukturze jednostki organizacyjnej CBA, zgodnie z jej regulaminem organizacyjnym, komórkę, powołaną do wykonywania określonych zadań;
10) korespondencja wewnętrzna – przesyłki przekazywane bezpośrednio pomiędzy jednostkami organizacyjnymi CBA za pokwitowaniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych, przesyłane pocztą elektroniczną albo faksem;
11) korespondencja zewnętrzna – przesyłki wpływające do CBA oraz wysyłane do adresatów spoza CBA za pośrednictwem kancelarii ogólnej lub doręczane bezpośrednio przez jednostki organizacyjne;
12) książka doręczeń przesyłek miejscowych – ewidencję korespondencji w obiegu wewnętrznym;
13) książka doręczeń przesyłek zewnętrznych – ewidencję pilnych przesyłek w obiegu zewnętrznym;
14) punkt podawczy – miejsce odbioru korespondencji wpływającej bezpośrednio do CBA;
15) punkt zatrzymania – każde stanowisko pracy, przez które przechodzą akta sprawy w trakcie wykonywania czynności urzędowych związanych z jej rozpatrywaniem;
16) referent sprawy – funkcjonariusza załatwiającego merytorycznie sprawę i przechowującego dokumentację sprawy w czasie jej załatwiania, z zastrzeżeniem § 14 ust. 2;
17) sekretariat – stanowisko pracy zajmujące się obsługą kancelaryjną w jednostce lub komórce organizacyjnej, w którym rejestruje się sprawy i przechowuje akta spraw zakończonych, lecz potrzebnych jeszcze do bieżącej pracy, z zastrzeżeniem § 14 ust. 2. W razie potrzeby tworzy się wspólne sekretariaty dla kilku komórek organizacyjnych;
18) sprawa – zdarzenie lub stan rzeczy, pismo, dokument, wymagające rozpatrzenia i podjęcia czynności służbowych;
19) symbol jednostki organizacyjnej – symbol literowy jednostki organizacyjnej stanowiący jej znak rozpoznawczy;
20) symbol komórki organizacyjnej – symbol literowo-liczbowy komórki organizacyjnej stanowiący jej znak identyfikacyjny;
21) system elektroniczny – program komputerowy przeznaczony do obsługi kancelryjnej posiadający funkcjonalności pozwalające na rejestrację korespondencji;
22) załącznik – każde pismo lub inny przedmiot odnoszący się do treści lub tworzący całość z pismem przewodnim;
23) znak pisma – zespół symboli pozwalający na jednoznaczną identyfikację pisma.
Rozdział 2.
Czynności kancelaryjne i obieg korespondencji w CBA
- 2.
- Prace kancelaryjne wykonują:
1) kancelaria ogólna;
2) sekretariaty.
- Do czynności kancelarii ogólnej w zakresie obiegu korespondencji zewnętrznej należy w szczególności:
1) przyjmowanie, rozdzielanie i wydawanie jednostkom i komórkom organizacyjnym korespondencji wpływającej;
2) obsługa korespondencji wpływającej drogą elektroniczną;
3) prowadzenie ewidencji korespondencji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elekronicznym;
4) wysyłanie korespondencji;
5) prowadzenie rejestru dzienników i książek doręczeń używanych w kancelarii ogólnej.
- Do zakresu czynności kancelaryjnych sekretariatów należy:
1) odbiór korespondencji z kancelarii ogólnej;
2) obsługa korespondencji wpływającej do jednostki lub komórki organizacyjnej w formie elektronicznej i przetwarzanie jej w formę korespondencji papierowej, o ile kierownik jednostki organizacyjnej nie określi inaczej;
3) rejestrowanie korespondencji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym i przechowywanie akt spraw zakończonych do czasu przekazania tych akt do archiwum;
4) przekazywanie korespondencji wytworzonej w jednostce lub komórce organizacyjnej bądź do kancelarii ogólnej celem jej wysłania bądź do innych jednostek lub komórek organizacyjnych CBA;
5) prowadzenie rejestru dzienników i książek doręczeń używanych w jednostce lub komórce organizacyjnej.
- 3.
- Kancelaria ogólna przyjmuje i wysyła korespondencję zewnętrzną.
- Sekretariat jest stałym punktem wymiany korespondencji wewnętrznej CBA. Pisma przesyłane pomiędzy poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi są przekazywane bezpośrednio za pokwitowaniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
- Obieg akt wewnątrz danej jednostki organizacyjnej odbywa się za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym lub w przypadku prowadzenia ewidencji elektronicznej w przeznaczonej wyłącznie do tego książce doręczeń przesyłek miejscowych.
- 4. Korespondencję kieruje się bezpośrednio do miejsca przeznaczenia z uwzględnieniem niezbędnych punktów zatrzymania. Korespondencja powinna przechodzić tylko jeden raz przez dany punkt zatrzymania.
- 5. Obieg korespondencji w CBA jest rejestrowany w:
1) dzienniku korespondencyjnym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do instrukcji lub systemie elektronicznym;
2) dzienniku podawczym, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do instrukcji;
3) książce doręczeń przesyłek miejscowych, której wzór stanowi załącznik nr 3 do instrukcji;
4) książce doręczeń przesyłek zewnętrznych, której wzór stanowi załącznik nr 4 do instrukcji;
5) rejestrze dzienników i książek doręczeń, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do instrukcji.
Rozdział 3.
Przyjmowanie korespondencji przez kancelarię ogólną
- 6.
- Korespondencję wpływającą do CBA odbiera kancelaria ogólna. Przesyłki przyjmowane są przez upoważnionych funkcjonariuszy CBA.
- Zadania kancelarii ogólnej w delegaturze w delegaturze wykonuje funkcjonariusz wyznaczony przez jej dyrektora.
- Korespondencję doręczana do CBA bezpośrednio przez nadawcę przyjmuje w punkcie podawczym wyznaczony do tej czynności funkcjonariusz służby ochrony CBA, w dni robocze, w godzinach 8.15-16.15. Na żądanie doręczającego potwierdza się wpływ korespondencji. Pieczęć wpływu z datą funkcjonariusz służby ochrony stawia także na kopercie lub piśmie wpływającym.
- Przy odbiorze przesyłki należy sprawdzić stan i prawidłowość jej opakowania. W razie stwierdzenia jej naruszenia należy sporządzić w obecności doręczającego notatkę, w której podaje się rzeczywistą zawartość przesyłki.
- Korespondencję wpływającą do CBA odbierana przez kancelarię ogólną bądź upoważnionego funkcjonariusza służby ochrony CBA jest niezwłocznie przekazywana do kontroli pirotechnicznej.
- Po sprawdzeniu pirotechnicznym, korespondencję niezwłocznie przekazuje się do kancelarii ogólnej.
- 7.
- Kancelaria ogólna ma prawo otworzyć jedynie te przesyłki, na których nadawca umieścił tylko nazwę urzędu i nie wskazał imiennie adresata, nie podał nazwy jednostki lub komórki organizacyjnej, stanowiska lub innych danych pozwalających na identyfikację odbiorcy bez otwierania przesyłki.
- Jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz klauzulą tajności okaże się, że przesyłka zawiera informację oznaczoną klauzulą tajności, należy niezwłocznie przekazać ją w zamkniętej kopercie do kancelarii tajnej z adnotacją wyjaśniającą powstałą sytuację.
- Jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej klauzulą tajności okaże się, że wewnątrz jest druga koperta oznaczona klauzulą tajności, należy ją w stanie nienaruszonym przekazać do kancelarii tajnej.
- Przekazując otwartą przesyłkę do właściwej jednostki lub komórki organizacyjnej należy dołączyć jej opakowanie.
- Na kopercie każdego wpływającego pisma lub na jego pierwszej stronie w prawym dolnym rogu, z wyjątkiem załączników i dowodów rzeczowych, kancelaria ogólna stawia pieczątkę wpływu wraz z numerem, pod którym zarejstrowano pismo, z zastrzeżeniem § 7 ust. 3.
- 8.
- Kancelaria ogólna wydaje korespondencję niezwłocznie po jej otrzymaniu i dokonaniu rejestracji w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym. Sekretariaty odbierające korespondencję kwitują jej odbiór w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
- Przesyłki mylnie skierowane kancelaria ogólna niezwłocznie zwraca za pośrednictwem poczty.
Rozdział 4.
Przyjmowanie korespondencji przez sekretariaty
- 9.
- Sekretariat rejestruje otrzymaną korespondencję zgodnie z obowiązującym systemem kancelaryjnym w dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym. Rejestrując korespondencję otrzymaną bezpośrednio z kancelarii ogólnej sekretariat zamieszcza w dzienniku korespondencyjnym w rubryce “Informacje uzupełniające/uwagi” numer nadany przez kancelarię ogólną.
- Korespondencja elektroniczna wpływająca po godzinach pracy lub służby oraz w dni wolne od pracy lub służby jest rejestrowana w najbliższym dniu roboczym z zaznaczoną datą wpływu.
- Sekretariat nie otwiera przesyłek:
1) oznaczonych “do rąk własnych” oraz “w sekretariacie nie otwierać”;
2) noszących znamiona korespondencji prywatnej;
3) innych, zastrzeżonych przez dyrektora jednostki organizacyjnej lub kierownika komórki organizacyjnej.
- Po otwarciu przesyłki sprawdza się:
1) czy nie zawiera pisma mylnie skierowanego;
2) czy zawiera wszystkie wymienione w piśmie załączniki.
- Brak załączników lub otrzymanie samych załączników bez pisma przewodniego odnotowuje się odpowiednio na piśmie lub załączniku.
- Koperty należy dołączyć jedynie do przesyłek:
1) wartościowych, ekspresowych, za dowodem doręczenia oraz zawierających dowody księgowe;
2) dla których istotna jest data nadania (data stempla pocztowego) lub wiąże się z nimi termin wniesienia środka zaskarżenia;
3) w których brak nazwiska (nazwy) nadawcy, jego adresu, daty pisma, pisma przewodniego lub gdy dane te są nieczytelne;
4) mylnie skierowanych lub gdy ich zawartość jest niezgodna z zapisem na kopercie.
- Zarejestrowaną korespondencję sekretariaty przekazują do dekretacji kierownikom jednostek lub komórek organizacyjnych, a następnie rozdzielają zgodnie z dekretacją, za pokwitowaniem odbioru w dzienniku korespondencyjnym, a w przypadku rejestracji w systemie elektronicznym w książce doręczeń przesyłek miejscowych.
- W zależności od ustalonego przez dyrektora jednostki organizacyjnej trybu postępowania w zakresie przeglądania i przydzielania korespondencji, sekretariat przedstawia dyrektorowi do wglądu:
1) całą korespondencję;
2) tylko korespondencję przez niego zastrzeżoną, pozostałą przekazuje się zgodnie z obiegiem korespondencji ustalonym w danej jednostce organizacyjnej.
Rozdział 5.
Rejestrowanie przesyłek, znakowanie akt
- 10.
- Zarejestrowanie przesyłki polega na jej wpisaniu przez kancelarię ogólną, a następnie sekretariaty do dziennika korespondencyjnego lub systemu elektronicznego.
- Podczas rejestracji w dzienniku korespondencji lub systemie elektronicznym sekretariat nadaje znak pisma.
- Znak pisma z składa się z:
1) symbolu jednostki organizacyjnej lub odpowiedniej jednostki i komórki organizacyjnej;
2) kolejnego numeru, pod którym sprawa została zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym;
3) dwóch ostatnich cyfr roku, w którym sprawa została wpisana do dziennika korespondencyjnego;
4) fakultatywnie litery “P” dla pism przychodzących albo litery “W” dla pism wychodzących oraz inicjałów referenta.
- Jednostki organizacyjne oznacza się następującymi symbolami:
1) Departament Operacyjno-Śledczy – N;
2) 1 Departament Bezpieczeństwa – X;
3) Departament Postępowań Kontrolnych – C;
4) Departament Analiz – M;
5) Biuro Techniki Operacyjnej – D;
6) Biuro Prawne – P;
7) Biuro Finansów – F;
8) Biuro Kadr i Szkolenia – K;
9) Biuro Logistyki – L;
10) Biuro Teleinformatyki – I;
11) 2 (uchylona);
12) Gabinet Szefa – S;
13) 3 (uchylona);
14) Delegatura CBA w Białymstoku – BI;
14a) 4 Delegatura CBA w Bydgoszczy – BY;
15) Delegatura CBA w Gdańsku – GD;
16) Delegatura CBA w Katowicach – KA;
17) Delegatura CBA w Krakowie – KR;
18) Delegatura CBA w Lublinie – LU;
19) Delegatura CBA w Łodzi – LO;
20) Delegatura CBA w Poznaniu – PO;
21) Delegatura CBA w Rzeszowie – RZ;
22) Delegatura CBA w Szczecinie – SZ;
23) Delegatura CBA w Warszawie – WA;
24) Delegatura CBA we Wrocławiu – WR.
- Jeżeli w sprawie jest prowadzona dalsza korespondencja, numer nowej przesyłki można przełamać przez nadany w tej sprawie pierwszy znak pisma.
- Zapisów w dzienniku korespondencyjnym dokonuje się długopisem kolorem niebieskim lub czarnym, a poprawki zapisów kolorem czerwonym z datą i parafą dokonującego poprawek. Wycieranie i zamazywanie zapisów jest niedozwolone.
W przypadku dokonania poprawek w elektronicznym dzienniku korespondencyjnym lub systemie elektronicznym, informację o ich dokonaniu zamieszcza się w polu przeznaczonym na dodatkowe uwagi.
- Nie wymagają rejestracji:
1) Dziennik Ustaw, Monitor Polski, dzienniki urzędowe;
2) publikacje takie jak gazety, czasopisma, książki, materiały reklamowe oraz inne niewymagające merytorycznego załatwienia;
3) potwierdzenia odbioru, które dołącza się do akt właściwej sprawy;
4) korespondencja nosząca znamiona korespondencji prywatnej.
- W komórkach i jednostkach organizacyjnych mogą być prowadzone dodatkowe pomoce ewidencyjne, w szczególności: kontrolki wpływów, terminarze, skorowidze itp., służące kontroli obiegu pism, niemające jednak odzwierciedlenia w znaku pisma.
Rozdział 6.
Załatwianie spraw i podpisywanie pism
- 11.
- Przy załatwianiu spraw należy stosować najbardziej proste i celowe formy. Sprawy należy załatwiać według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
- W celu ograniczenia korespondencji wewnętrznej w CBA sprawy należy załatwiać w miarę możliwości w sposób skrócony – poprzez osobiste porozumiewanie się (wyjaśnienia i uzgodnienia) lub za pomocą technicznych środków łączności. Formę pisemną należy stosować w przypadkach istotnej praktycznej lub formalnej potrzeby dokumentowania czynności.
- Przy skróconym sposobie załatwienia sprawy referent może bezpośrednio na otrzymanym piśmie sporządzić odpowiedź lub notatkę wskazującą sposób załatwienia sprawy.
- Sprawy mogą być załatwiane w formie ustnej lub pisemnej.
- Przy ustnym załatwieniu sprawy, w razie konieczności, referent sprawy dokonuje adnotacji na piśmie o sposobie załatwienia sprawy, umieszcza datę i czytelny podpis lub sporządza odrębną notatkę zawierającą taką informację.
- Forma pisemna polega na sporządzeniu przez referenta sprawy projektu pisma i przedłożeniu go do akceptacji przełożonego. W sytuacji, gdy sposób załatwienia jest uzgodniony z aprobującym, można przedkładać pismo w czystopisie do podpisania w odpowiedniej liczbie egzemplarzy. Ostatni ze sporządzonych egzemplarzy jest pozostawiany w aktach sprawy.
- Do każdej sprawy załatwianej pisemnie należy przygotować osobne pismo, które powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu i powinno zawierać:
1) nagłówek – druk lub podłużną pieczęć nagłówkową;
2) znak pisma;
3) znak i datę pisma, którego odpowiedź dotyczy;
4) datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną;
5) określenie odbiorcy w pierwszym przypadku wraz z adresem;
6) treść pisma;
7) podpis (imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe w obrębie pieczątki imiennej);
8) liczbę załączników oraz ich wykaz.
- Egzemplarz pisma pozostawiony w aktach sprawy powinnien ponadto zawierać:
1) oznaczenie referenta sprawy oraz jego parafę i datę sporządzenia pisma – z lewej strony pod treścią pisma oraz aprobatę uprawnionego przełożonego;
2) ewentualne dodatkowe ważne uwagi w razie wznowienia sprawy – w lewej dolnej części arkusza.
- Jeżeli treść pisma ma być podana do wiadomości innym instytucjom lub osobom, pod treścią pisma po wyrazach: “otrzymują” albo “do wiadomości”, wymienia się adresatów.
- W dacie pisma należy umieścić jedynie rok i miesiąc. Dzień miesiąca wpisuje podpisujący.
- Pisma składane do podpisu Szefowi CBA lub jego zastępcom, które nie wymagają formy zastrzeżonej w przepisach szczególnych, przedkłada się na blankiecie ze wskazaniem odpowiedniego nagłówka Szefa CBA lub jego zastępcy.
- Uprawnienia do podpisywania pism określają regulaminy organizacyjne jednostek organizacyjnych CBA i upoważnienia podpisane przez Szefa CBA.
Rozdział 7.
Wysyłanie korespondencji
- 12.
- Przygotowaniem przeznaczonej do wysyłki korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej należy do zadań sekretariatu, który:
1) sprawdza, czy pisma są podpisane, opatrzone znakiem i datą oraz czy dołączono przewidziane załączniki;
2) w razie stwierdzenia braków zwraca pismo do uzupełnienia;
3) odnotowuje w dzienniku korespondencyjnym przekazanie dokumentu do kancelarii ogólnej, wpisując datę jego wysłania i pozycję z książki doręczeń przesyłek miejscowych;
4) przekazuje za potwierdzeniem w książce doręczeń przesyłek miejscowych pismo do sekretariatu innej jednostki lub komórki organizacyjnej;
5) zwraca referentom, za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym, pozostawiane w aktach sprawt egzemplarze wysłanych pism.
- Pisma adresowane do tego samego adresata można wysłać w jednej kopercie.
- Sprawy załatwione wysyła się w dniu ich podpisania lub w pierwszym terminie, kiedy wysyłka jest możliwa.
- Pisma w zaklejonych i dokładnie zaadresowanych oraz ostemplowanych kopertach sekretariat przekazuje do kancelarii ogólnej lub bezpośrednio do jednostki lub komórki organizacyjnej CBA. Korespondencja wewnętrzna o charakterze jawnym nie musi być kopertowana.
- 13.
- Dostarczoną z sekretariatów korespondencję kancelaria ogólna:
1) kwituje w książkach doręczeń przesyłek miejscowych właściwej jednostki lub komórki organizacyjnej;
2) segreguje;
3) ewidencjonuje na specjalnych formularzach, w tym także w wykazach przesyłek nadanych, w zależności od tego, jaką drogą przeznaczono ją do wysyłki.
- Korespondencję wysyła się zgodnie z dyspozycją nadawcy zamieszczoną nad adresem pisma (zwykły, priorytet, polecony, polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). W razie braku takiej dyspozycji korespondencja jest traktowana jako polecona.
- Korespondencja przekazana do kancelarii ogólnej po godzinie 11.00 jest wysyłana w następnym dniu roboczym.
- Korespondencję zewnętrzną wysyła się do adresatów za pośrednictwem urzędu pocztowego lub w inny przyjęty sposób.
Rozdział 8.
Przechowywanie dokumentacji
- 14.
- Akta spraw zakończonych są przechowywane w sekretariacie, z zastrzeżeniem ust. 2.
- W przypadku gdy sekretariat nie posiada odpowiedniej ilości szaf akta spraw zakończonych przechowują referenci. Decyzję o miejscu przechowywania akt podejmuje kierownik jednostki organizacyjnej.
- Sprawy powinny być ułożone według kolejności numerów nadanych w dzienniku korespondencyjnym. Poszczególne pisma i dokumenty w sprawie i układa się chronologicznie, przy czym pismo rozpoczynające sprawę powinno być umieszczone jako pierwsze.
- W przypadku wyjęcia akt z segregatora, należy na ich miejsce włożyć rewers, na którym należy zapisać datę i nazwisko osoby, u której znajdują się akta.
- Dokumentację spraw zakończonych przechowuje się w sekretariacie przez 2 lata od zakończenia roku, w którym powstały. Po upływie tego okresu dokumentację, nie mającą aktualnie praktycznego znaczenia dla danej komórki organizacyjnej, należy przekazać do archiwum.
- Referent sprawy, przed przekazaniem dokumentacji do sekretariatu, jest zobowiązany uporządkować ją zgodnie z przepisami archiwalnymi.
- 15. Przekazywanie dokumentacji do archiwum regulują odrębne przepisy.
Rozdział 9.
Kontrola prac biurowych
- 16.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych jest obowiązany do systematycznego kontrolowania prac kancelaryjnych, wykonywanych przez podległych im funkcjonariuszy.
- Kontrola polega na sprawdzeniu:
1) terminowości załatwiania spraw;
2) prawidłowości obiegu dokumentacji;
3) prawidłowości rejestrowania i znakowania pism;
4) terminowości i prawidłowości przekazywania dokumentacji do archiwum.
Rozdział 10.
Postępowanie z dokumentacją w razie reorganizacji lub likwidacji jednostki lub komórki organizacyjnej
- 18. Jednostka albo komórka organizacyjna, która została zreorganizowana lub postawiono ją w stan likwidacji przekazuje:
1) akta spraw niezakończonych – prawnemu następcy (jednostce albo komórce organizacyjnej przejmującej zadania likwidowanej jednostki), na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych, a kopie tych spisów do archiwum;
2) pozostałą dokumentację, uporządkowaną zgodnie z odrębnymi przepisami na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych – do archiwum.
Załącznik Nr 1
DZIENNIK KORESPONDENCYJNY
Lp. | Data rejestracji dokumentu | Nadawca/Adresat | Nr i data dokumentu otrzymanego | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Liczba | |||||||
kart dokumentu z załącznikami | załączników | kart załączników | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||||
|
|
|
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
|
|
|
|
| |||||
Imię i nazwisko osoby pobierającej dokument | Data i podpis osoby pobierającej dokument | Potwierdzenie zwrotu dokumentu do kancelarii/sekretariatu (data i podpis) | Adnotacje o wysłaniu dokumentu | Adnotacje o archiwizacji/brakowaniu | Informacje uzupełniające/uwagi | |||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||||||
|
|
|
|
|
| |||||||
|
|
|
|
|
| |||||||
Załącznik Nr 2
DZIENNIK PODAWCZY
Oznaczenie klauzuli | Numer kolejny zapisu | Data wpływu | Numer przesyłki | Dokąd skierowana | Data i godzina odbioru | Pokwitowanie odbioru | Uwagi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 3
KSIĄŻKA
DORĘCZEŃ PRZESYŁEK MIEJSCOWYCH
Data | Odbiorca i jego adres | Znak pisma (rodzaj przesyłki) | Potwierdzenie odbioru (data, podpis) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 4
KSIĄŻKA
DORĘCZEŃ PRZESYŁEK ZEWNĘTRZNYCH
Data | Odbiorca i jego adres | Znak pisma (rodzaj przesyłki) | Potwierdzenie odbioru (data, pieczęć, podpis) |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 5
REJESTR
DZIENNIKÓW I KSIĄŻEK DORĘCZEŃ
Lp. | Nazwa teczki, dziennika, książki itp. | Data | Liczba arkuszy (pozycji) | Uwagi | |
rozpoczęcia | zakończenia | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Załącznik § 10 ust. 4 pkt 2 zmieniony przez § 4 pkt 1 zarządzenia nr 18/21 z dnia 20 lipca 2021 r. (Dz.Urz.CBA.2021.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 lipca 2021 r.
2 Załącznik § 10 ust. 4 pkt 11 zmieniony przez § 4 pkt 2 zarządzenia nr 18/21 z dnia 20 lipca 2021 r. (Dz.Urz.CBA.2021.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 lipca 2021 r.
3 Załącznik § 10 ust. 4 pkt 13 uchylony przez § 4 pkt 3 zarządzenia nr 18/21 z dnia 20 lipca 2021 r. (Dz.Urz.CBA.2021.18) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 lipca 2021 r.
4 Załącznik nr 1 § 10 ust. 4 pkt 14a dodany przez § 1 zarządzenia nr 10/19 z dnia 28 marca 2019 r. (Dz.Urz.CBA.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 kwietnia 2019 r.